به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، “همین الان یهویی” عنوان یک برنامه آموزشی طنز و کاربردی است که جمعه‌ها حوالی ساعت 14 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. برنامه‌ای است که با طنز، کمدی و اتفاقات نمایشی سعی می‌کند درباره موضوع سرقت‌های سایبری یک اطلاع‌رسانی تلویزیونی به دور از ارائه پندها و نصیحت‌های سطحی، انجام دهد. همچنین به آموزش نکات مهم استفاده صحیح از سامانه‌های پرداخت آنلاین می‌پردازد. سیدجواد سیدمحسنی تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه ترکیبی عروسکی است.

مهدی صمیمی تدوینگر و مسئول جلوه‌های ویژه سینما و تلویزیون که در برنامه «همین الان یهویی» هم این مسئولیت را دارد به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: ما داریم پا به پای آثار سینمایی جلو می‌آییم اما برنامه زمان کمی دارد و این تفاوت بزرگ ما با کار سینمایی است. ما به شکل روتین کار می‌کنیم و هر هفته باید به آنتن برسیم با این حال چیزی از دقت ما کم نشده است. استودیوی ما کروماکی است، صحنه را به شکل سه بعدی و مجازی ساختیم و حتی آیتم‌های نمایشی ما استودیویی و کروماکی در همه آنها نقش دارد. در هر برنامه ترانه و کلیپ داریم که آن هم به شکل کروماکی ضبط می‌شود. کیفیت بصری کار برای ما خیلی اهمیت دارد و در تلاشیم در همین زمان کم، بهترین‌ سطح از کیفیت را تقدیم مخاطب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یکی از عروسک‌های برنامه «همین الان یهویی» را بیشتر دوست دارد گفت: در برنامه عروسکی داریم که در بدو ورود سرش کلاه می‌گذارند. او خجالتی است اما به مرور زمان می‌فهمیم که چقدر تغییر کرده و حالا  کاملا آگاه شده به همه کلاهبرداری‌های اینترنتی. این سیر تکاملی او چیزیست که به عنوان نماد اثرگذاری تلاش ما در ساخت این برنامه تعبیر می‌شود و به همین دلیل دوستش دارم. عروسک‌های خالی مغز و مهرناز و مادربزرگ هم جذابند. در هفته‌های آینده یک عروسک به نام «غم پرور» اضافه می‌شود که مانند او در برنامه‌های تلویزیونی و عروسکی شاهد نبوده‌ایم.

این تدوینگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه سینمای فانتزی بدون جلوه‌های ویژه می‌میرد، افزود: سینمای فانتزی به جلوه‌های ویژه وابسته شده و ما بدون آن نمی‌توانیم فیلم فانتزی داشته باشیم. در گذشته و در سینمای کلاسیک اینگونه نبود. مثلاً فیلم «کینگ کونگ»، به عنوان اثری ساخته شده در زمان‌های دور، هیچ وجهی از فانتزی بصری و کامپیوتری ندارد اما یک فیلم فانتزی به حساب می‌آید. آثار امروزی اما نمی‌توانند جلوه‌های ویژه را قلم بگیرند؛ فیلم‌های امروزی هم در بخش کروماکی، هم در بخش مدلینگ، هم در بخش انیمیشن و کامپوزیت و … وابسته به این هنر هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من سینمای ایران از نظر رشد در بخش جلوه‌های ویژه تغییرات زیادی در ده سال اخیر داشته است. جالب است بدانید در سال 88 که فیلمی تاریخی مثل «ملک سلیمان» ساخته شد جلوه‌های ویژه آن را در استودیوی خارج از کشور تهیه کردند اما پس از آن موفقیت‌هایی به دست آوردیم و مثلا فیلم‌های کودکی مثل «نخودی»  به طور کامل در ایران ساخته شد.  قبلا به قطر و تایوان و چین و ژاپن می‌رفتیم اما امروز می‌توانیم تا حد زیادی در داخل کشور نیاز خودمان را پاسخگو باشیم، هرچند که هنوز عقبیم. سرعت پیشرفت ما پایین است و به سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

انتهای پیام/